Dag 5

Jag kände att mitt inlägg igår inte alls var sammanhängande på något vis, så jag gissar på att ni inte fattade så mycket.
Det är så himla svårt att förklara allting för det är så mycket.
Jag vet dock att vissa säkert inte är ett dugg intresserade att läsa om vilka tider jag ska göra si och så. Men jag vet också att det finns en del som vill veta allt om jobbet här nere, och vad jag gör om dagarna. Så för er intresserade, varsågod.
Ska försöka ge en liiten bättre förklaring denna gång.

En ungefärlig dag här.
07.30 - Vaknar
07.45 - Låser upp grindar/dörrar och larmar av
08.00 - Fodrar alla 20 hästarna  (kraftfoder + hö + halm)
Därefter ska jag se till att alla har vatten, sopa och se till att allt är snyggt. Jag blir klar olika tider varje dag..därefter ca
08.30 - Ta ut Tenor i hagen
10.00 -Frukost
10.30 - Ta in Tenor, ta ut Caspar
Därefter börjar jag med några av mina passhästar, (passhästar = ansvarshästar). Vilket är 4 stycken. Sysslorna är olika beror på vilken jag väljer att börja med.
12.45 - Ta in Caspar
13.00 - Lunchfodra alla 20 hästarna och se till så de har vatten
13.30 - Ta ut Prestige
Fortsätta med några av mina passhästar
Någon gång mellan 14.00-15.00 brukar jag äta lunch.
17.45 - Ta in Prestige

18.00 - Kvällsfodra alla 20 hästarna, se till att de har vatten
18.30 - Ta ut Tenor
Därefter kanske jag tar någon av passhästarna om jag har någon kvar att sköta om
19.30 - Middag för mig
Därefter låser jag stallet, grindar och larmar.

Men alltså, dessa tider är helt upp till mig, såhär har jag lagt upp det.
Om jag exempelvis vill äta frukost 07.00 så gör jag det osv. Allt är väldigt "löst", jag får anpassa allt helt efter mig förutom fodringstiderna.
Samma sak med mina passhästar, jag kan ju fixa dom under förmiddagen vilket gör att jag blir ledig från 13.00 till 18.00. Eller så gör jag alla på eftermiddagen/kvällen.,ah, jag tror ni fattar. Jag gör typ som jag vill, bara sakerna blir gjorda!
Låter väl ändå ganska härligt va..?

Aja.. idag har jag inte hängt i stallet hela dagen iallafall. Jag har även varit till havet och badat lite och ätit glass med en utav ägarna. Myspys!

Godnatt.


Stallet


En avocado på vägen till hagen kanske?






Favorithästen, Diavolo. Världens mysigaste häst.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jätte spännande att läsa hur du har de. Å är man inte intresserad av häst rutinerna får man läsa ändå, de är ju ditt intresse så övriga ointresserade får så lov att stå ut!! =) så de blir en brun polle du kommer komma hem med ;) Väntar med spänning på fler häst bilder. De ser ut som om du bor i en saga Malin =) vackert! I älmeskullen rullar de på, Nickan lite si och så än, stel en dag bra en annan. Ha de bra så länge.

2009-08-29 @ 01:13:23
URL: http://apotin.blogg.se/
Postat av: Jennie

Men vad lång de är mellan kvälls maten och frukost för hästarna då :( får dom jätte mycke till kvällen eller? Tänker på deras små magar som inte vill vara utan längre tid =)

2009-08-29 @ 01:16:15
Postat av: Maria

I hate you ;P

2009-08-29 @ 09:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0