Dag 6

Äntligen har jag ledigt till måndagmorgon då klockan ringer. Nog för att jag älskar att hålla på att arbeta här ute men det är väldigt slitsamt, speciellt i denna 35-gradiga värmen. Men ett plus är ju att man blir brun fast man inte ligger och steker.

Men imorgon blir det stek, då ska jag åka ner till La Cala, alltså till havet. Ta med mig frukt, vatten, choklad, en bok, musik och bara bada och sola. Gud så skönt, att absolut inte göra någonting.
Och jag ska åka ner själv, vilket faktiskt är ännu skönare. Eftersom det är folk här på gården hela tiden som rider och håller på. Nu ska jag vara helt själv och göra precis som jag vill.

Hemma i Sverige går det ju inte ligga själv på en strand utan att man blir nerstirrad och verkar enstörig.
Här, är det jättevanligt och tack för det.

Men nu Godnatt, och imorgon får jag sova hur länge jag vill.
ZzZzZzZz....


Jag och Prestige red ut idag, Mijasbergen framför


Över 30 grader och sol


Detta är en flod sedan när regnet kommer


Helt otrolig miljö att rida i

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja de är nog inte många som tror att de är slitsamt att arbeta i ett stall. Men tro mig, jag vet! Med mina 10 och 85 % på hemtjänsten så vet jag! Men se de som gratis träning medan du gör nå kul =) å solen är riktigt plågsam! Måste vara värst de :( hemma har de nästan blåst is bitar idag, hua hua vad kallt de varit.

2009-08-30 @ 00:02:59
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0