Dag 103, inlägg 2

Det som hänt idag är att jag fått reda på att min häst som jag hade förut, Lisen har blivit slaktad.
Det är så fruktansvärt jobbigt att veta att jag aldrig mera kommer få se henne igen.
Personen som tog det här idiotiska beslutet är idioten själv.
Den mest egoistiska personen jag mött och hoppas att jag aldrig kommer att träffa en sån hänsynslös människa igen. Du gör mig illamående, och jag tror vi är fler om den saken.

Jag skulle aldrig ha lämnat tillbaka henne dit, jag kan inte ta på mig skulden. Men jag vet att om jag hade hållt ut de där månaderna skulle hon fortfarande vara min och till huvudsaken, hon skulle fortfarande vara vid liv.

Jag känner mig tom, med tanke på att jag inte kan göra någonting. Är helt maktlös då saken redan är genomförd. Det är bara att svälja, och gå vidare. Lättare sagt än gjort. Men som sagt, vad ska jag göra?

Du var min första häst, du kommer förbli den speciella och den som alltid kommer vara nummer ett.

Vila i frid, älskade vän.




Mina fina fina lisen..


Kommentarer
Postat av: Emma Ottosson

Usch.. jag lider med dig. Jag vet ju hur mycket hon betydde för dig.. Ta hand om dig, jag beklagar verkligen.



Pusskram.

2009-12-03 @ 18:10:49
URL: http://emmaottossson.blogg.se/
Postat av: Madde

Hon är helt dum i huvudet, att hon inte ens hörde av sig till dig.

Hon visste ju att hon kunde hört av sig till både dig och mig, att hon ens tänkte på slakt.

Helt sjukt. Hon kan inte ha några känslor alls.

Jag skulle kunna sitta och säga en massa hemska saker jag tycker om Åsa, men du vet nog vad jag tycker.

Jag mår så dåligt när jag tänker på att hon enbart avlivade lisen pga att hon inte kunde ta hand om henne, hon var fullt frisk och allt, inga fel.

Va jag vet, försökte hon inte ens få iväg henne.

Helt sjukt! Känslolös människa.

Vart helt förstörd när jag fick reda på det.. :'(

Och det känns så konstigt att aldrig få träffa henne igen, att hon är borta för alltid.

Jag tänkte jag skulle köpa tillbaka henne, så är hon borta..

Känner stor skuld,men samtidigt kan man ju inte göra något åt det..

2009-12-03 @ 18:11:25
Postat av: Maria

Men lilla du :( Usch vad tragiskt, vilken hagga! Blir alldeles gråtfärdig!

2009-12-03 @ 20:29:33
Postat av: Jennie

Beklagar ännu en gång! Men Malin, du kan inget göra som du säger... Du får helt enkelt tänka så här, Lisen har de bra på de evigt gröna ängarna, hon slipper Åsa!! Å hon kommer aldrig någonsin hamna i fel händer igen... Kram

2009-12-03 @ 23:21:05
Postat av: Lina

Beklagar sorgen, vilket tråkigt besked! :(



Men du har rätt; vad ska du göra? Livet går vidare hur ont det än gör, och efter ett tag mins man bara de roliga stunderna man hade tillsammans. <3

2009-12-04 @ 14:32:41
URL: http://linazacha.wordpress.com
Postat av: Ewe

Men shit, vilken störd människa. Lider med dig :(

2009-12-05 @ 10:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0