Dag 114

Hej mina vänner.

Har inte så mycket att säga idag.

Gårdagen började bra men slutade tragiskt.

Aron, fina Aron lämnade oss igår. Han betar nu på det gröna ängarna för alltid. Det kom plötsligt och oväntat, men livet är tufft och igår fick vi verkligen känna på det. En hemsk kväll som fortfarande finns med oss.

Så tomt imorse när jag skulle fodra, hans grimma bara hängde där utan att sättas på hans otroligt söta huvud. Hans täcke låg ihopvikt och hans foderhink stod tom. När jag hade ställt upp alla hästar och de åt i lugn och ro kollade jag upp mot hans plats.. tom, 5 blev 4 i hagen och det märks. Ingen Aron stod vid grinden med sina öron spetsade framåt precis som han alltid gjorde vid lunchtid när jag kom med höet idag.

En mycket sorglig och tragisk upplevelse.

Vila i frid, underbara Aron. Han blev 29 år gammal.


Aron och jag. Det han älskade mest och det han levde för var att dra vagn.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tråkigt med Aron... Vad var de som blev akut?

2009-12-14 @ 15:07:27
Postat av: Malin

Han fick kolik

2009-12-14 @ 17:30:54
Postat av: Jennie

Men fy! Stackarn... Känns som vi på gården fått nog av de :(

2009-12-14 @ 18:38:37
Postat av: S..

alltså, jag vill inte vara okänslig i denna stund men va är en häst medlivslängd? Aron hade en fin brun färg iaf!

2009-12-14 @ 22:15:26
Postat av: Malin

Haha, sandra. En häst lever väl egentligen till den blir 20-25 år oftast. 29 år är otroligt gammalt för en häst.

2009-12-14 @ 22:21:42
Postat av: Maria

29 bast?? Oooj även om det e tragiskt så fick han ju ett vääldigt långt liv som iof kunde ha slutat bättre :// Jag beklagar..

2009-12-15 @ 12:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0