Dag 77

Lördag betyder fest för många, även för mig. Bara inte idag. Den här lördagen ska jag ta det lugnt, varit ut 4 helger i rad nu så jag är hemma och tar igen mig innan det blir tokparty nästa helg då Therese kommer.
Jag har jobbat från 8 imorse till nu, i stort sett hela tiden. Och om en timme ska jag ut igen för då drar kvällsrutinerna igång innan jag kan låsa, larma och äntligen få vara lite ledig. Så ungefär vid 7 kommer jag väl troligtvis "sluta". Skönt, då blir det dusch, mat och sen bara slöa hela kvällen. SKÖNT.

Dagen har varit lite upp&nervänd för att Prestige hade kolik imorse när jag kom ut till stallet, la sig ner och rullade flera gånger och tittade inte ens åt kraftfodret. Så jag var ute och gick med honom i en timme imorse, hann bara fodra kraftfodret innan det så alla sysslor som skulle göras blev försenade. Menmen, vi klarade oss över den tröskeln också och nu är han bra igen.
Jag har iallafall utvecklat mina kunskaper i att vara vetrinärassistent, har röntga 3 hästar och varit tandsjuksköterska åt 1 på två dagar. Alltid bra med erfarenheter.

Nu, powernap.

SANDRA, BLUNDA NU!

Min tå efter förra lördagen ute med Raquel. Nageln lossnade och försvann.
Inte mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0