Dag 89

Jennifer, sa inte jag ändå ifrån första avsnittet Bonde söker fru när vi satt här i soffan att, Helen (roger) såg ut som en människa som tagit droger och levt ett kriminellt liv?

Jo, för att det sa jag. Och vad står det i aftonbladet idag.."Helen: Jag har suttit i fängelse"

Aja, jag är helt frälst i programmet, vilket alla vet med tanke på att jag är såpanörd. Men det är konstigt och fel hur man kan döma människor så fort. I det här fallet hade jag ju rätt, men iallafall. Undra vad folk tycker och tänker när de ser mig för första gången. Vilka fördomar kommer upp i deras huvuden då?

Man dömer ju faktiskt folk från första sekund, sen är det bara det att vissa väljer att ge den en chans ändå och vissa gör det inte. Men man kan inte säga att man inte dömer någon, för det gör vi alla. Jag har fördomar om människor, men jag igonerar dom inte för det. Det gäller att ge dem en chans och antingen blir det rätt eller fel.
Lyssna inte på vad andra människor tänker och tycker om just den personen, skapa din egna uppfattning, men var försiktig för i vissa fall finns det ju en anledning till varför människorna säger som de gör också.
Mitt tycke.

Här regnar det idag, typ 5e gången sen jag kom hit i augusti. Så nu ska jag äta lite och sen gå ut i plasket och rida häst.


Igår vid denna tid var det solning och mina älskade nudlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0