Dag 98

Åh, dagen igår var underbar. Den började med att Charlotte hämtade upp mig klockan 7 på morgonen, därefter plockade vi upp Carina och sen påbörjades den 2½ timmes långa bilresan mot Sevilla. Jag njöt av bara resan, så himla fint landskap här. Bergen, byarna, slätterna.. allt är så otroligt vackert. Speciellt vackert då vi åkte med tanke på att det var soluppgång över den fina vyn också. Väl framme i Sevilla blev det SICAB. Ett internationellt arrangemang för spanska hästar. Innan SICAB-championatet som var nu under 6 dagar så har det varit deltävlingar i olika grenar och detta var alltså championatet där alla de bästa spanska hästarna tävlade. Det var mycket folk och vi började med att kika på visningen av 7-åriga hingstar. Eftersom Charlotte hade ordnat så vi fick komma in som press, lite lyxigt sådär, så gick vi in på framridningsbanan för att kika. Vackra hästar, vissa bra ryttare, vissa lite värre. Därefter gick vi och åt lunch för att sedan se Grand Prix dressyren för spanska hästar. Det var en upplevelse, otroligt fina hästar. Dock måste jag säga att spanska ryttare vet varken vart de har händer, armar eller ben när de rider men några var riktigt duktiga. Jag drar inte alla över en kant!
Efter dressyren träffade vi Lotta och Christo som vi pratade lite med över ett glas vin, trevligt att träffa dom utanför stallet ibland. Därefter kikade vi på 4-5 åriga hingstar,  men då visning för hand. Väldigt vackra som vanligt. Vinnaren var väldigt fin.
Efter allt hästtittande gick vi runt på mässan och shoppade lite. Och jag har verkligen suget efter att köpa spansk sadel. De är inte speciellt dyra men vi får se hur det blir.

En otrolig upplevelse som jag inte kommer få se någon annanstans, jag ångrar inte att jag åkte fast jag nu ska jobba 8 dagar i sträck. Snart är ju iallafall 1 dag gjord. Wish me luck.


Prensa = Press


4-5 åriga hingstar


Framridningen, 7-åriga hingstar


Såhär stod vissa av hästarna och vissta stod i boxar ute.
Stuterierna visar sina hästar.
Helt otroligt att hästarna stod där och ändå var så lugna, för senare under dagen var det fullt med folk i gångarna här omkring och hästarna brydde sig inte alls. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0