Dag 99, inlägg 2

Nu längtar jag som en galning till julen. Julen är ju verkligen den tid på året då jag njuter av mat, familjen och stämningen. Ingen julstress här, bara onödigt. På tisdag ska jag ge mig ut på julklappsjakt, längtar redan nu. Att gå på stora köpcentrum, lyssna på julmusik bland alla juldekorationer, se alla julerbjudanen och leta julklappar. Är det inte mysigt?
Jag fullkomligt älskar det. Jag är en sån som inte vill att butiken ska slå in det man köper, för jag måste få slå in dom själv. Det är ju en del av själva julklappsköpandet. Att någon dag före julafton sätta sig och slå in julklappar.
Aaahh, ge mig jul nu nu nu.

Det är mycket jul här i Spanien, ni ska se gatorna i städerna. Fulla av juldekorationer, ni vet i Sverige brukar det hänga julbelysningar mellan stolpar över gator, skillnaden är bara att i Sverige är det typ 100 m mellan belysningarna, här är det typ 30 m. Så fint.
Här på gården har det också varit mycket jul idag. Har pyntat med stjärna och ljusstake, druckit glögg och ätit lussebullar. Fin start på julen 2009.

Dock var det inget julväder idag, men mysigt ändå..



Det var regnställ på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0