Dag 39

Buenos dias.

Hur mår ni idag?

Jag mår bra, är dock rätt sliten och trött men det kanske man får vara när jag jobbar 6 dagar i veckan.

Jag börjar fundera på att verkligen följa en annan dröm jag har. Jag har ju hela tiden varit så passionerat intresserad av hästar, vilket jag är och alltid kommer vara. Men jag har efter mycket funderande nog kommit fram till att det inte är det jag vill jobba med på heltid. Jag vill behålla hästintresset som en hobby i framtiden.
Jag tycker det är jätteroligt att vara här och jag tycker ju faktiskt det är roligt att jobba med hästar men jag tror att jag kommer tycka det är ännu roligare om jag bara får behålla det som hobby och intresse när jag blir äldre.

Jag har nu i några dagar funderat på om jag ska göra något annat, för jag har ju faktiskt ett väldigt stort intresse till.
Inredning.
Jag har suttit och kollat på lite utbildningar och faktiskt hittat en som verkar vara intressant och lärorik. Att jobba som inredare skulle verkligen vara en dröm för mig, jag älskar att förändra, organisera och planera.
Så fort jag kliver in i ett rum börjar jag genast tänka "Om man tog bort det där, målade så där, köpte en sån, byggde det där".. osv. Och jag börjar inte tänka så med mening, det bara kommer och jag älskar det.

Jag går runt på den här underbara spanska gården och tänker på hur vackert man skulle kunna göra det (det är ju redan vacker men..), hur jag skulle ha haft det om jag bodde här eller fick designa precis som jag ville.

Åh, har precis kollat på Sveriges fulaste hem, det gjorde ju mig inte mindre intresserad av inredning.



Kommentarer
Postat av: Mari

Låter nice sis! Kom hit till våren och inred mitt hem, jag kan vara försökskanin :). Kul att du ska få rida Prestige under Ferian! Kommer ju bli en fantastisk upplevelse!

2009-10-01 @ 10:53:43
Postat av: Jennie

Låter som vi har ett till gemensamt intresse :) hur länge jobbar du där du är nu?

2009-10-01 @ 11:05:38
Postat av: Malin

Jennie- Jag kommer nog bli här till februari :)

2009-10-01 @ 15:48:31
URL: http://malinarvin.blogg.se/
Postat av: Emil

Malin, din blogg och ditt nuvarande liv har verkligen fått mig att lä ngta efter att åka till utlandet, funderar verkligen på att söka jobb i ett exotiskt land och få det lika bra som dig! :)

2009-10-01 @ 19:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0