Dag 40

Vilken dag, vilken dag..

Har shoppat en hel del.
Blev en snygg leopardpälsväst, inte väder för det här just nu dock (27 grader och klockan är snart 22.00)
Sedan två snygga toppar och ett par jeans. Blev även lite andra småprylar.

Vet ni vad, på måndag kommer det en Jennifer hit från Sverige som ska bo med mig i en månad.
Hon går sista året på gymnasiet så hon ska praktisera här i 4 veckor. Det kommer ju bli himla skoj eftersom det är mig hon kommer jobba med och bo med.
Desto mindre jobb för mig, skönt!

Det känns så sjukt att ha sånt ansvar, jag menar, jag jobbar som Groom och Stable Manager.
Stallchef och hästkötare åt en grandprixryttare. När jag tänker eftetr blir jag nästan rädd för det är väldigt stora roller i ett företag.
Och nu när Jennifer ska komma ner så säger ägarna att "Du får ha kontakten med henne, lära henne allt osv, du vet.. det är ju du som är stallchefen och det är ju med dig hon ska jobba. "
Jag bara stod där med hakan i backen ungefär. Menmen, det ska bli roligt, och på måndag redan!

Den här helgen kommer bli underbart trevlig har jag på känn. Det började ju som sagt med en shoppingtur idag.
Imorgon blir det jobb fram till typ 1, då jag ska hem till Raquel och fixa lite saker som ni inte får veta (hemlisar).
Sedan åker vi tillbaka hit och fodrar vid 6, sedan drar vi ner till stan.
Sedan blir det sleepover at Raquels place, very nice.
Söndag innebär ledighet, vi drar nog troligtvis till stranden kanske och sen vid klockan fem drar Ferian igång med nationella hästspanntävlingar på tjurfäktningsarenan, där blir vi hela kvällen!
Äntligen Feria!

Som sagt, imorgon. Hemlighet.
Jag är nervös, sjukt taggad, spänd och exalterad!

Godnatt.


älska älska älska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0